WerkenvoorNederland – Campagnes

BRIEF

Laat via het WerkenvoorNederland platform en haar ecosysteem zien dat de Rijksoverheid een veelzijdige werkgever is waar je werkt aan grootse en actuele ontwikkelingen die je alleen bij de Rijksoverheid tegenkomt.

  • Opdrachtgever: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties – EC O&P
  • Bureau: Kaliber (Rhinofly)
  • Rol: Concept – Copy (i.s.m. Hugo van de Hoef, art), strategie
  • Awards: Grand Prix Contentmarketing 2014

De Waakdienst: In de frontlinie van heel cybersecurity Nederland

Als security specialist kun je overal aan de slag, maar alleen bij het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) sta je letterlijk in de frontlinie van heel cybersecurity Nederland. De ogen gericht op de wereld om Nederland en haar vitale sectoren te beschermen. Op deze manier brengen we de vacatures van de afdeling Monitoring & Response onder de aandacht. Bekijk hier de actiesite.

Dorifel: De uitbraak, analyse en ondergang van het virus dat Nederland in zijn greep hield

We koppelen de levensloop van het Dorifel-virus één op één aan de werkzaamheden van het NCSC. Van de eerste melding tot de oplossing en toekomstige preventie. Twee tijdlijnen die onlosmakelijk verbonden zijn en zo perfect de verschillende afdelingen en werkzaamheden van het NCSC onder de aandacht brengen. Bekijk hier de actiesite.

ICT campagne

ICT campagne ‘Het Nederland van nu zoekt nu ICT’ers’

De Rijksoverheid wil werken aan de kennis van de Rijksoverheid als ICT-werkgever. Dat doen we door te laten zien en ervaren welke enorm interessante ICT-uitdagingen er nu zijn binnen de Rijksoverheid en welke impact ICT heeft op het beleid van de Rijksoverheid. De Personeelszaak bedacht het campagnethema: ‘Het Nederland van nu zoekt nu ICT’ers’ en wij deden de doorvertaling in middelen zoals de campagne website.

WerkenvoorNederland 200

De 200 gezichten van WerkenvoorNederland

WerkenvoorNederland.nl is een contentplatform waar bezoekers ontdekken wat ze allemaal kunnen doen bij de Rijksoverheid. De verhalen van medewerkers spelen hierbij een belangrijke rol. Het 200ste verhaal werd gevierd met een actiesite waar we de veelzijdigheid van de verhalen en dus de mensen achter deze verhalen te laten zien. Elke medewerker kreeg zijn eigen animatie. Unieke en persoonlijke content waarmee ze hun trots konden uitdragen. Bekijk hier de actiesite

RESULTAAT WERKENVOORNEDERLAND

% toename in bezoeken (2014)
% toename in bezoekers (2014)
% toename in sollicitaties (2014)
% van de bezoekers heeft een positiever beeld (2014)